2 supersimpele smoothierecepten voor de zomer

Als de zon schijnt en ik niks te doen heb maak ik eigenlijk altijd een smoothie. Ik heb de afgelopen dagen alleen maar ongezond gegeten en dan heb ik zin in iets met heel veel fruit. Ik maakte 2 varianten, van de blauwe bessen- en banaansmoothie heb ik helaas geen foto’s. Laten we daar dus maar mee beginnen. Deze smoothie is heel erg simpel, maar je kunt er zelf nog van alles aan toevoegen.

Benodigdheden:

  • blender of staafmixer

Ingrediënten:

  • 2 of 3 bananen, dat hangt af van de grote. Let op: ik heb 3 kleine, maar hele rijpe bananen gebruikt. Daardoor overheerste de smaak van de banaan heel erg en viel de rest weg. Zorg dus dat je niet al te rijpe bananen hebt.
  • 1 bakje bevroren blauwe bessen. Verse kun je ook gebruiken, alhoewel ik denk dat je dan aan 1 bakje niet genoeg hebt.
  • ongeveer 250 ml. yoghurt

Als alle ingrediënten door elkaar gemixt zijn in de blender of eventueel een staafmixer kun je als garnering nog wat blauwe bessen toevoegen.

Om eventueel toe te voegen:
  • stevige trek of zin in een gezond ontbijtje? Voeg dan een handje havermout zodat de smoothie wat vullender wordt en vezels bevat.
  • voor de extreme zoetekauw kun je ook nog wat honing toevoegen. Ik denk niet dat dat nodig is, aangezien de smoothie van zichzelf echt al heel zoet is.
IMG_0934
IMG_0933
Voor de tweede variant zijn iets meer ingrediënten nodig, deze is dan wel wat meer bijzonder.
Ingrediënten:
– 2 bananen
– 4 kiwi’s, deze moeten het liefst goed rijp zijn
– een paar blaadjes munt. Naar smaak toevoegen, niet te veel van gebruiken anders overheerst de smaak te veel.
– een klein beetje honing
– 250 ml. yoghurt
Je kunt de munt eventueel weglaten en honing kun je toevoegen zoals je het zelf lekker vind. Voor de garnering kun je schijfjes kiwi op een glaasje zetten en wat blaadjes munt toevoegen.

 

 

Advertenties