Ode aan: de bril

Een beetje rare titel, zul je misschien denken. Maar daarom juist. Ik hoor heel veel mensen zeggen, ik moet een bril, echt vreselijk. Maar waarom?

Oké, voor mij ligt het misschien een beetje anders. Ik hoef hem alleen op als ik daar zin in heb en als ik hoofdpijn heb. Dat wil niet zeggen dat ik hem bijna nooit op heb, nee, de laatste tijd draag ik hem echt vaak.

IMG_6487

Sowieso heb ik altijd al gevonden dat brillen gewoon super fashionable zijn. Je bent er wel uniek door, want hey, er zijn niet veel mensen met dezelfde bril als jij. Ik heb dit exemplaar hierboven, die heel veel mensen hebben. Maar als je goed kijkt, zie je dat de pootjes bewerkt zijn. Look.

IMG_6495.JPG

Niet dat het opvalt als je hem op je hoofd hebt, maar hetzelfde als alle andere zwarte brillen is ‘ie niet. Ik moet eerlijk zijn, dat ik deze bril het meeste draag. Omdat hij het lekkerste zit, er een bluefilter overheen zit, maar ook omdat hij meest neutraal is. Gewoon lekker zwart, niet te opvallend en hij past bij iedere outfit. Deze zit ook standaard in mijn tas, zodat ik, als ik hoofdpijn krijg, hem op kan doen.

Maar ik heb ook een roze, die ik bijna nooit draag. Omdat hij bijgesteld moet worden, want hij is iets te groot. Oké, hij is ook roze, dus heel uitgesproken en opvallend. Maar eigenlijk maakt me dat geen zak uit, ik vind hem leuk, ookal is het een knalroze bril.

IMG_6491

Ik weet nog dat ik in groep 3 zat en iedere dag zeurde dat ik het bord niet kon zien, mama was alleen zo slim door te hebben, dat ik het wel interessant vond: zo’n bril op je neus. Ik denk dat ik in groep 6 zat, toen ik het nog steeds interessant vond. Toen had ik er wel een beetje last van en zijn we naar de opticien gegaan. Ik weet nog dat ik toen expres dingen fout zei, omdat ik zo graag een bril wilde hebben. Blijkbaar had meneer opticien dat ook door, want het enige wat hij zei was dat ik als het over een paar jaar erger werd nog eens terug moest komen.

Toen ik eenmaal genezen was van mijn brillenopsessie, kreeg ik op de middelbare school ineens veel hoofdpijn. Ik werd doorverwezen naar de opticien en dit keer was het raak. Ik had maar 2 keer min een kwartje sterkte, maar dat kleine beetje kon verholpen worden met een bril. En dat klopte als een bus, ik zocht deze brillen uit en merkte meteen dat als ik de bril op had, de hoofdpijn een heel stuk verminderde.

Niet alleen dat maakt waarom ik zo van mijn bril houd. Ik gebruik hem ook als het regent, of als ik ’s ochtends in de mist moet fietsen. 100 procent zeker dat je mascara blijft zitten? Koop gewoon een bril.

Ik snap echt niet wat mensen er nou zo erg aan vinden met zo’n ding op je kop. Als je sport of als het heel warm is, is het niet altijd even praktisch. Maar je ziet er super fashionable uit en ziet er een stuk scherper door.

Deze brillen heb ik beiden gekocht bij Hans Anders.

5 gedachten over “Ode aan: de bril

  1. Hahahaha echt fantastisch!! Het slaat inderdaad helemaal nergens op om een bril vervelend te vinden. Een zonnebril is helemaal geweldig en een bril dus ook :-)!!!

    Heel veel liefs en dikke kus

    Miss you!!! Love you!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

