Recept: smoothie

Hi!

Ten eerste: ik ben een slechte blogger. Vanwege de drukte met school de laatste weken, hebben jullie al even niets meer van mij gehoord. Maar ik leef nog. Helaas zal het volgende week weer een beetje hetzelfde gaan, want de laatste weken voor de vakantie zijn altijd wat drukker. Maar goed, na volgende week ben ik een weekje vrij en kan ik dus wat meer aandacht besteden aan artikelen.

Voor nu, heb ik (sinds héle lange tijd) weer eens een recept voor jullie. Dit keer een gezonde smoothie. Dit recept is voor twee grote glazen.

IMG_6432.JPG

Benodigdheden:

  • een blender. Met een staafmixer zou het ook kunnen, maar een blender is tien keer makkelijker.

Ingrediënten:

  • een half doosje bevroren ananasstukjes. Een heel doosje is 250 gram, dus de helft is ongeveer 125 gram.
  • 2 rijpe bananen.
  • een peer.
  • kaneel.
  • yoghurt.

Bereidingswijze:

Dit valt niet echt een bereidingswijze te noemen, maar ik zou niet weten wat voor naam je het anders moet geven.

Doe al het fruit in de blender en doe er wat yoghurt bij, zodat het zich goed mengt. Let op: zonder yoghurt wordt dit geen smoothie. Als het fruit zich niet met iets vloeibaars mengt, wordt het ook niet fijn. Je hoeft dus echt niet veel yoghurt toe te voegen, maar het is wel belangrijk. Als alles gemixt is, kun je er kaneel overheen strooien. Ik vond dat de kaneel net wat extra’s gaf, maar zonder kaneel is de smoothie ook lekker.

IMG_6436

IMG_6433

 

 

6 gedachten over “Recept: smoothie

  1. Ten eerste: je bent geen slechte blogger! Slechte bloggers zijn mensen waarvan de blogs nooit gelezen worden, omdat ze saaaaaai zijn!
    Ten tweede: deze smoothie mag je een keertje voor mij maken!! 🙂
    Ten derde: ik ben blij dat je nog leeft!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

