7 redenen waarom je nog even moet genieten van de winter.

 

Ik moet heel eerlijk zeggen: ik heb nog nooit in januari naar de zomer verlangd. Misschien ben ik altijd wel te veeleisend geweest en verheug ik me altijd zo rond februari op de zomer en andersom. Maar in januari heb ik het nooit gehad, in ieder geval niet dat ik me kan herinneren. Daarom zet ik nu deze zeven redenen op een rijtje, voor de mensen die ook zomer willen.

tumblr_ly49pj8tse1qfrfr7o1_500

Naar mijn mening kun je in de winter zóveel meer met je kleding. Ik vind de wintercollecties negen van de tien keer leuker dan die van de zomer. Ik ben gek op al die extra laagjes, sjaals, jasjes, vesten, etc. Je kunt zoveel verschillende kanten op met je outfits. Natuurlijk is het fijn als je in de zomer weer in een topje op de fiets kunt springen, maar echt het idee dat je aandacht aan je outfit hebt besteed heb ik in de zomer niet.

IMG_6296.JPG
De winter is het enige seizoen waarin warme chocomel ècht lekker is. Natuurlijk is het in de zomer ook best te drinken, maar ik ken niemand die dat echt doet. Meestal ben ik aan zo midden januari de chocomel en marshmallows weer zat, dus ik geniet nog even van die paar weken waarin ik het kan waarderen.
IMG_5468
Bij ons thuis gaan bijna iedere avond de kaarsen wel aan en we zullen vast niet de enige zijn. In de zomer merk je er simpelweg gewoon niet veel van als de kaarsjes aanstaan, tenzij het heel laat is natuurlijk. Toch vind ik het echt heel leuk om het binnen wat gezelliger te maken, ’s winters. Maar het is nu al merkbaar dat het later donker wordt, dus laten we er nog maar even van genieten.
tumblr_lza99sbq811qbvikso1_500
Alhoewel we in Nederland maar niet al te veel moeten hopen op dit soort witte plaatjes, is het toch alleen de winter waarin de kans dat het sneeuwt aanwezig is. Vanochtend werd ik wakker met een laagje wit spul op mijn raam. Het was niet echt sneeuw zoals we het kennen, maar toch… Het lag er wel.
fashion-quote-socks-tumblr-quotes-Favim.com-1159081
Alleen in de winter kun je rondhangen in dikke truien, wollen sokken en een plaid om je heen. Tenminste je kunt het in de zomer ook proberen, ik denk niet dat je er heel veel gelukkiger van wordt.
dcd7d10a3b5ff0fb574a4861ebbdb411
Dit is het enige seizoen waarbij de straten versierd zijn en de bomen licht geven. Ik vind dat persoonlijk altijd heel gezellig en vind het jammer als ik er dan toch aan moet geloven dat ze ècht weg zijn gehaald.
tumblr_myor2tKpGT1seds2po6_250
Sommige films zijn in de winter veel leuker dan ze in de zomer zijn. Natuurlijk zijn ‘typische winterfilms’ in de zomer ook heel tof, maar naar mijn mening is het in de winter ook gewoon gezelliger dit soort films te kijken.
Ik zei het eerder al, het wordt nu steeds vaker licht buiten. En hoewel het ’s avonds dan op een andere manier gezellig wordt gemaakt, vind ik het ook heel fijn om door te hebben dat de zomer on his way is. Dat is tenminste iets waar ik me op verheug. Geniet nog even van deze laatste paar weken (of maanden), voordat de lente echt komt. Love!
11 gedachten over “7 redenen waarom je nog even moet genieten van de winter.

  1. Hallo Joëlle,
    Wat een positieve kijk op de winter, wij zijn net met je eens dat er veel leuke kanten zijn aan de winter. Wat wij ook belangrijk vinden is, dat wij mensen moeten accepteren dat elk seizoen wel iets charmant’s heeft. Leuke review!
    Groetjes, Hic@ & Gibby

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

