Iedere dag hetzelfde liedje…

Tja… ik denk dat het voor velen onder ons vrij herkenbaar is. Vooral onder scholieren zal het spelen. Af en toe begint die dagelijkse sleur een beetje te vervelen. Ik wil niet zeggen dat ik daarmee een heel saai leven heb, maar er zijn gewoon wat dingen die zorgen dat ik me toch vrolijk ga voelen, of die mij helpen met wat afwisseling.

IMG_6400.JPG

Ik drink eigenlijk niet veel koffie doordeweeks, sowieso krijg ik na meer dan twee bakkies hoofdpijn. 🙂 Maar ik vind het heel lekker om af en toe een Latte Machiato te maken. Starbucks is natuurlijk ook geen probleem.

Het helpt mij altijd om m’n zaakjes goed op orde te hebben en om dus al mijn huiswerk in te plannen. Dat zorgt er ook voor dat ik niet veel afleiding heb. Als ik weet dat ik iets goed in plan en dus in kan schatten hoelaat ik klaar ben met mijn schoolwerk, weet ik ook dat ik daarna weer wat anders kan gaan doen. Zoals een artikel schrijven voor mijn blog, of nog even langsgaan bij een vriendin. Stiekem vind ik het ook gewoon leuk om to-dolijstjes te maken. 🙂

bob-marley-quotes-006

Feel good afspeellijst

Dan sowieso iets waar ik niet zonder kan: Spotify. Muziek luister ik al van jongs af aan met heel veel plezier. Ik luister dan ook (bijna) alle genres. Muziek kan echt mijn dag maken. Ik word er vrolijk van als ik chagrijnig ben en nog blijer als ik al blij ben.

ilovegreeninspiration-fashion-blog-blogger-giornalista-07.jpg

Voor mij is bloggen iets waar ik heel veel waarde aan ben gaan hechten. Iedereen heeft zo wel een hobby, of iets waarin je echt uitblinkt. Ik houd dus ook heel erg van muziek, maar ook lezen, creatief bezig zijn, af en toe wat uitproberen met make-up en fashion zijn favoriet. Voor iedereen is dat natuurlijk verschillend, maar ik heb wel gemerkt dat het fijn is om iets te doen te hebben buiten je school(werk) om.

book-inspiration-text-Favim.com-404045.jpg

Ook is het fijn om iets te hebben wat je hoofd helemaal leeg maakt. Vaak als ik een boek lees, gaan mijn gedachten helemaal op nul. Automatisch onspan je dan dus ook.

Dit is natuurlijk voor iedereen anders, maar dit zijn de dingen die mij toch wel heel blij maken. Ik kan nog wel meer dingen hierbij zetten, maar dan doe ik het niet meer echt bewust. Zo word ik natuurlijk ook altijd blij van spontane afspraakjes met vrienden, lekker eten 🙂 en af en toe even buiten komen. Maar dat zal iedereen wel hebben. Deze dingen helpen mij om iedere dag toch net even wat anders te maken, vandaar dus dit lijstje. Much love! ❤

9 gedachten over “Iedere dag hetzelfde liedje…

  1. Leuk artikel!
    Ik zit nu ook vol stress ivm de aankomende toetsweek, zelfs het bloggen werkt niet meer ontspannend omdat ik de artikelen af moet hebben, moet leren en verslagen moet maken. Ik moet gewoon te veel, pff

    Liked by 1 persoon

  2. Zelfs wanneer je geen scholier bent, maar dagelijks naar je werk moet is er maar weinig afwisseling in de week. Alle dagen lijken zo op elkaar (tenminste de ochtenden). Aan het einde van de dag en in de weekenden is er tijd voor leuke dingen. Goed dat je tussendoor afwisseling creëert door dingen te doen waar jij blij van wordt. Anders wordt het allemaal ook wat saai he. Zo blijft het leuk 🙂

    Liked by 2 people

    1. Tof dat je reageert! Tja, het is iets waar je niks aan kunt veranderen, naar je werk en naar school zul je blijven moeten gaan. Maar het helpt inderdaad erg wat je buiten die dingen om doet! Liefs

      Like

Geef een reactie

