2016 Goals

Een paar dagen geleden postte ik een artikel met een overzichtje van 2015. Daarin kon je zien dat er afgelopen jaar best wel wat flink mis is gegaan. Ik zie 2016 als een nieuwe ronde en dus nieuwe kansen. Ik wil me helemaal focussen op school, zodat ik niet weer op het randje een niveau lager zak en ik wil meer prioriteiten stellen, ookal gaat dat ten koste van doordeweekse afspraken met vrienden. Hier mijn goals voor 2016 op een rijtje. Ik wil ze geen ‘goede voornemens’ noemen, want dat vind ik veel te officieel klinken. Dit zijn gewoon een paar punten die ik in 2016 wil bereiken en verbeteren.

Een eigen domein

Dit is iets waar ik al héél lang van droom en wat ik nog steeds heel graag wil. Ik weet niet of het gaat lukken on dit jaar een eigen website aan te schaffen, maar ik ga er alles aan doen om te zorgen dat dat wel lukt. Ik begon met deze blog met het idee: ‘Als ik dan geen tijd of zin meer heb, is stoppen ook niet zo’n drama.’ Maar hoe meer ik bezig ben met dit stukje web, hoe meer plezier ik erin krijg en ik kan me niet voorstellen dat dat dit jaar nog gaat veranderen. Dat brengt me gelijk naar het volgende punt…

Meer gaan bloggen

Ik probeer steeds maar aandacht te besteden aan mijn blog, vooral omdat het op school veel beter gaat. De tweede helft van 2015 ben ik meer gaan plannen, ik merk bij mezelf dat ik daardoor beter in mijn vel zit en meer tijd over houd voor leukere dingen dan school. Zoals artikelen schrijven voor mijn blog. Ik wil dit jaar beginnen door mijn schoolwerk heel goed in te plannen, waardoor ik dus meer bezig kan met artikelen schrijven.

Overgaan met maximaal 2 minpunten

Dit klinkt misschien een beetje raar en nogal logisch. Maar ik heb afgelopen jaar gemerkt dat het echt niet zo makkelijk is je aandacht bij school te houden. Ik ging van de havo/vwo op het nippertje over naar 2 havo. Daar mag ik heel blij mee zijn, want ze hadden me net zo goed kunnen laten zitten. Daarom wil ik dit jaar streng zijn voor mezelf en pas de leuke dingen gaan doen als ik er zeker van ben dat ik goede cijfers haal.

Een wat uitgebreider feest samen met een vriendin vanwege onze verjaardagen

Oké, een groot feest is niet helemaal de goede benaming. We zijn al bezig geweest met lijstjes en ideeën, maar dat is vanwege de drukte rond kerst een beetje weggezakt. We hebben ons voorgenomen om er nu echt mee aan de slag te gaan. Vorig jaar had ik niet zo heel veel zin in een verjaardag met vrienden, omdat er toch een hoop geregel bij komt kijken, daarom heb ik gewoon een aantal mensen voor een taartje uitgenodigd. Ook leuk natuurlijk, maar dit leek ons allebei wel ’s leuk!

Bewuster gaan eten

Tja, dit staat bij de meeste mensen wel in het lijstje van goede voornemens. Van huis uit eten we gewoon gezond en ik fiets iedere dag naar school. Maar het is vorig jaar wel eens voorgekomen dat ik soms wel drie of vier frikandelbroodjes at per week (hello E-nummers) , voor een keertje is dat natuurlijk geen probleem, dit was me iets te vaak. Daar wil ik dus wat meer op gaan letten.

Dit was ‘m weer. Ik hoop dat ik aan het einde van dit jaar kan terugblikken en af kan vinken wat me gelukt is. Ik zou het geen probleem vinden als er punten zijn die niet haalbaar zijn dit jaar, in 2017 zijn er weer nieuwe kansen. Maar daar wil ik me niet op focussen; ik ga gewoon mijn best doen om deze doelen te halen. Happy new year! X

Oh ja, voor mensen die zich af vragen wat Justin Bieber nou op die kopafbeelding doet. Daar kan ik heel kort in zijn. Ik heb onwijs veel respect voor JB’s nieuwe imago, liedjes, diepe teksten en de persoon die hij is geworden. Ik weer van mezelf dat ik een voorbeeld aan hem kan nemen en dat ga ik in 2016 zeker doen.

2 gedachten over “2016 Goals

Geef een reactie

