Goodbye 2015…

Zo mooi als Teske het hier doet, ga ik het niet doen. Toch wil ik even een klein overzichtje geven van 2015.

Wat ging het toch belachelijk snel. Een jaar waarin heel veel gebeurd is: aanslagen, de vluchtelingenstroom, ga zo maar door. Pas toen ik erover na ging denken zag ik pas dat er ook in mijn leven veel gebeurd is.

Een tijdje geleden schreef ik een artikel over ‘jezelf zijn’ en hoe ik daar zelf mee heb gezeten. Het is heel gek om te bedenken dat ik de eerste helft van dit jaar een heel ander persoon was. Het lijkt eigenlijk veel langer geleden. De switch maakte ik eigenlijk na de zomervakantie, toen ik ook naar havo twee ging in plaats van havo/vwo twee. Misschien was dat wel het ding dat mij deed omslaan. Ik ben blij met hoe het nu is. Ik had misschien nog op het vwo moeten en kunnen zitten, maar het gaat op dit moment goed, dus maak ik me niet meer druk om dat verschil.

Het was ook het jaar waarin ik dit kleine stukje web ben begonnen, haha. Dat was iets wat ik al een hele poos wilde, toen ik eindelijk deze blog opzette vond ik het geweldig. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik één keer per week een artikel online zou zetten, wat in het begin ook aan de orde was. Maar na een paar weken begon ik het schrijven alleen maar leuker te vinden en wilde ik alleen maar meer met mijn blog bezig zijn. Het resultaat is dan ook dat er soms meer dan één artikel per week verschijnt. Gelukkig gaat dat prima in combinatie met school, iets waarvan ik overigens vorig jaar niet had durven dromen.

2015 was ook het jaar waarin ik voor het eerst naar Londen ging. Wat was dat geweldig! Het is dat ik nog niet oud genoeg ben, anders was ik er gebleven. Wat een stad is dat… Dat had ik een jaar of twee geleden ook nooit verwacht; totdat mijn oom mijn nichtje en mij vroeg mee te gaan naar Londen. Dat had ik nooit willen missen!

Ook een enorm gezellige vakantie met de hele familie ontbrak niet. Een geweldige tijd was dat! Op dat soort momenten ben ik zó dankbaar voor deze, stuk voor stuk, lieve mensen. Ik kan me soms vreselijk aan hen irriteren (en zij aan mij), maar ik ben heel erg blij met ze! 🙂

Er waren ook zoveel gezellige dagjes uit, sleep-overs en filmavondjes met vrienden. Iets wat heel vanzelfsprekend lijkt, maar waarvan ik weet dat er mensen zijn die dit niet hebben. Sommige mensen zeggen dat hun vrienden zelfgekozen familie zijn. Ik denk dat daar zeker een kern van waarheid in zit. Je kunt totaal verkeerde mensen kiezen (en daardoor diep in de shit belanden, zoals ik vorig jaar), maar de mensen die echt om je geven pik je er zo tussenuit. En daar mag je best dankbaar voor zijn! Het zijn mensen die je misschien niet je hele leven met je meeneemt, maar die een bepaald moment of een bepaalde tijd onvergetelijk kunnen maken.

Het was een jaar waarin ik heel erg veranderd ben en (denk ik) veel geleerd heb. Al weet ik dat ik nog heel wat te leren heb en ik kan ook nog heel veel dingen veranderen aan mezelf. Ik hoop dat ik daaraan meer mag werken in het komende jaar. Ik ben in ieder geval ontzettend dankbaar voor dit afgelopen jaar, waarin ik zo veel heb mogen leren en doen.

Gelukkig nieuwjaar alvast, iedereen!

5 gedachten over “Goodbye 2015…

Geef een reactie

