It’s the most wonderful time of the year #1

We zijn in de mooiste periode van het jaar. Jup, Sinterklaas, Kerst en last but not least Oud en Nieuw. Er zijn mensen die helemaal niks hebben met de feestdagen, maar daar ben ik er geen van dus vandaar dit artikel. Ik ga de aankomende tijd een reeks van artikelen maken die hier alles mee te maken hebben. Om te beginnen met Sinterklaas.

tumblr_lvjzu8LTQs1r7ug2go1_500_large

Het is iets wat de laatste tijd steeds minder gevierd wordt, vanwege het Pietendrama. Eigenlijk best jammer, want Sinterklaas is gewoon onwijs gezellig!

Oké, het eten rond Sinterklaas is misschien wel het mooiste van alles. Pepernoten, kruidnoten, speculaas, ga nog maar even door. Ik moet zeggen dat ik die kruidnoten na een paar weken al wel weer een klein beetje zat ben. Nu ik deze foto’s zie krijg ik weer zin om kruidnoten te eten, maar dan wel eventjes iets anders dan dat we gewend zijn. Die tiramisu op de eerste afbeelding wil ik echt een keer maken.

Wij maken dit jaar geen surprises, maar doen alleen cadeautjes en een gedicht. Superleuk natuurlijk, maar af en toe is het inpakpapier een beetje eenzijdig. Er zijn veel leukere manieren om je cadeautje in te pakken. Die hierboven vind ik heel tof.

Oké, stel nou dat het niet regent op vijf december. De temperatuur is ook nog wel een beetje uit te houden. Hoe leuk is het dan om Sinterklaas in een tuin vol lampionnen en een kampvuur met marshmallows te vieren? Natuurlijk is het niet heel vanzelfsprekend dat het in december buiten uit te houden is, maar het gaat om het idee toch.

Chocoladeletter tussen snoepgoed.

Er zijn natuurlijk heel erg veel manieren om Sinterklaas te vieren. Surprises, alleen cadeautjes met gedichten, dobbelen, ga zo maar verder. Ik merk wel dat ik me meer verheug op kerst, misschien is Sinterklaas is waar vooral jongere kinderen heel erg naar uitkijken. Maar het blijft een ontzettend gezellige tijd. Hoe je het viert is aan jou, je kunt er dus alle kanten mee op. Wat ik wel heel jammer vindt is dat hele gezeur over Zwarte Piet eromheen. Maar dat mag de gezelligheid niet verpesten, toch?

8 gedachten over “It’s the most wonderful time of the year #1

  1. ik kijk heel erg naar december uit! Mijn verjaardag, daarna Sinterklaas, Kerst, en oud en nieuw! superleuk! net zoals dit artikel 😉 ❤️
    dikke kus,

    Like

Geef een reactie

