Over winter en alles wat daarbij hoort

Winter… Je haat het of je houdt ervan. Voor mij geldt dat tweede. Samen met de herfst is de winter denk ik mijn favoriete seizoen, ookal vind ik elke periode wel wat hebben. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn zelfs mensen met een winterdip. Dat kan ik me echt niet voorstellen, maar als je daar last van hebt is het vast heel naar. Als ik nu op pinterest naar ‘winter inspiratie’ zoek, krijg ik bergen met heerlijke foto’s. In dit artikel zet ik de dingen die ik het tofst aan de winter vind op een rijtje.

IMG_5391 IMG_5698

Fashion

Persoonlijk vind de (meeste) herfst- en wintercollecties echt veel mooier dan die van de zomer. Je kunt zo ontzettend veel kanten op. Je kunt het simpel houden met een sweater, maar je kunt ook gaan voor laagjes: een mooi blazertje, een fijne wolle jas eroverheen. In de zomer kun je dat natuurlijk ook doen, maar door de warmte heb ik dan persoonlijk geen zin om bijvoorbeeld meerdere items te combineren.

rustic-winter-wedding-inspiration-5 winter-1

Van die überperfecte plaatjes die cliché gezegd gewoon magisch zijn

Ok, ik weet het: er zijn altijd van die mensen die altijd het perfecte plaatje kunnen schieten. Natuurlijk is dit in de zomer ook aan bod. Maar er is iets aan van die typisch winterse foto’s dat mij trekt. Ik weet niet wat het is, maar ik houd er gewoon van.

110183670SZ Mariah-Carey-All-I-Want-For-Christmas-Is-You

Muziek

Oké, nu zijn we op een gevoelig punt aangekomen. Ik luister namelijk het hele jaar door kerstliedjes, altijd. Hierboven twee van mijn vele favorieten. Ja, ik weet het, dit is heel cliché. Dan hebben we nog niet gesproken over Elvis Presleys albums.Klassiekers als Jingle Bells en onze, o zo geliefde, Red Nosed Rudolph zijn ook altijd welkom.

4158012944_64a00ba106_z IMG_5732

Drankjes

Moet ik hier iets over zeggen? Cocktails en smoothies zijn ook lekker, of course. Maar dit… Dit heeft gewoon iets.

sissi-romy-schneider

Films

Niet dat ik me hier veel van aantrek, maar er zijn gewoon van die films die echt iets met kerst hebben. Het is best wel raar dat bijvoorbeeld Sissi meestal met kerst wordt geconfronteerd, want er komt niks in voor dat met kerst te maken heeft. Maar hey, dit soort films zijn altijd een goed idee; dus waarom ook niet?

558729_385056601560593_1549241198_n_large tumblr_mdhedpoyg11r5y2f5o1_500_large

Zoveel mogelijk warmte creëren 🙂

Tja, deze foto’s zeggen in principe voldoende, lijkt me. Ik bedoel: wie gaat er nou met dikke sokken, truien en dekens in de zomer zitten?

things_to_do_in_winter Winter2

Van die typische dingen die je deed vroeger, als kind.

Het blijft leuk. Dingen die alleen kunnen in één bepaald seizoen en dan moet je nog geluk hebben dat er sneeuw ligt.

Maar goed, aangezien ik hier nog boeken vol mee kan vullen: lijkt het me verstandig nu toch maar te stoppen. Ik verheug me op de winter en ik denk veel anderen ook. Ik hoop voor de mensen die tegen een winterdepressie aanhikken dat ze er toch wat van kunnen maken. Zo niet? Dan is de winter ook zo weer voorbij. Geniet er dus van!

Liefs

11 gedachten over “Over winter en alles wat daarbij hoort

  1. Wat heb je een onwijs mooie trui aan op de eerste foto. Mooi met brede strepen!!!

    Ik moet zooo lachen dat je het hele jaar door kerstsongs draait…… Dat doe ik ook!!!! Ze verklaren me altijd voor gek, maar ik vind die liedjes zo gezellig. Ook in de zomer! Soms kijk ik zelfs even een kerstfilm, terwijl het buiten 25 graden is 😂😂😂😂

    Like

  2. Jaaaa… Winter… Ik heb fussy socks voor de sint gevraagd 🙂 Heerlijk….. Ik heb ook zin in sneeuw… Weet je nog toen sofie nog heeeel klein was? Was leuk bij jullie in de sneeuw spelen!

    Like

  3. Wij zitten te hopen dat het sneeuwt als we een paar dagen naar Ootmarsum gaan. Zo lekker wandelen en dan ergens lekker hele hete chocolademelk met slagroom drinken. Zonder marshmellows graag. 😖

    Like

Geef een reactie

