Filmrecensie: Miss Potter

Hi guys!

Ik zag een paar weken geleden voor het eerst de film ‘Miss Potter’. Waarschijnlijk heb je hem al voorbij zien komen in dit artikel. Ik wilde er toch nog een recensie over schrijven, omdat deze film nou niet echt wat je noemt heel erg bekend is; toch heeft hij op mij veel indruk gemaakt. Het is een tranentrekker dus als je daar niet van houdt zou ik hem zeker niet kijken, maar als je wel tegen een beetje drama kan is het zeker het kijken waard.

De film is gebaseerd op het leven van Beatrix Potter. Onder andere de maker van ‘Peter Rabbit’ die ons, hopelijk, allemaal bekend is. Degene die deze rol speelt is Renée Zellweger.

De verhaallijn in het kort:

Beatrix Potter is al redelijk op leeftijd, maar nog steeds single. Daar zijn haar rijke ouders niet erg tevreden mee. Beatrix wijst elke man, die haar ouders nauwkeurig voor haar uitzoeken, af. Beatrix is veel meer bezig met haar eigen wereldje en daar had ze geen man bij nodig. Haar hele leven stond in het teken van de tekeningen die ze als klein kind al maakte, onder andere ‘Peter Rabbit’ en ‘Benjamin Bunny’. Voor haar leven deze tekeningen. Ze probeert het verhaal rondom haar tekeningen uit te geven bij de gebroeders Warne. Zij zijn in staat haar eerste boek op de markt te brengen, maar alleen omdat hun jongste broer Norman (Ewan McGregor) een project beloofd was. Als Norman haar een bezoekje brengt om over het boek te praten, worden de twee verliefd op elkaar. Samen zorgen ze ervoor dat de boeken van Beatrix een enorm succes worden. De ouders van Beatrix zijn het er niet mee-eens dat ze met deze man omgaat, ze staan geen huwelijk toe tussen Norman en Beatrix. Natuurlijk stemt ze hier niet mee in en krijgt ze haar ouders zover dat ze het goedkeuren dat Norman en Beatrix na de zomer trouwen. Voordat dat gebeurt zal Beatrix met haar ouders voor een aantal maanden op reis moeten gaan. Iedere dag sturen Beatrix en Norman elkaar brieven… Maar dan krijgt Beatrix te horen, van zijn zus aan wie ze een goede vriendin heeft, dat Norman ernstig ziek is.

Ik vond dit echt een onwijs mooie film. Het is niet enorm geromantiseerd, je ziet ook genoeg nare dingen terug in het leven van Beatrix Potter. Hierdoor is het verhaal heel echt en komt het heel natuurlijk over. Deze film bewijst maar weer dat, hoe succesvol je ook kunt zijn, het leven niet altijd over rozengeur en maneschijn gaat. Totaal niet zelfs. De film heeft niet bepaald een happy end, maar het verhaal loopt niet zo treurig af als het lijkt.

Als je interesse hebt in deze film, bestel hem dan hier of kijk ‘m even op Netflix. 🙂 Fijn weekend, allemaal!

5 gedachten over “Filmrecensie: Miss Potter