Brownie in a Mug

Hi sunshines!

Allereerst: sorry voor de foto. Ik had honger dus nam ik geen tijd een mooie foto te maken. Ja, ik weet het, dat is geen excuus. Oké, je raadt het waarschijnlijk al: sinds lange tijd heb ik weer eens een recept voor jullie. Een brownie in a mug. Lekker ongezond, maar voor een keertje mag het wel. Het leuke aan dit recept is dat je er veel kanten mee op kan en dat het supersimpel is. Ik was een tijdje geleden op zoek naar het perfecte recept, want ik had een recept die ontzettend droog was en nogal saai was van smaak. Toen ik hem een keer met een vriendin maakte en hij zo mislukte dat ‘ie in de sloot belandde (ja, ik weet het) was ik het zat en koos dit keer een goed recept uit. Het oorspronkelijke recept vind je hier. Dit recept is iets anders dan de mijne. Enjoy!

IMG_5804

Benodigdheden:

  • Grote mok
  • Magnetron

Ingrediënten:

  • 3 eetlepels bloem
  • 3 eetlepels suiker (ik gebruikte witte basterdsuiker)
  • 2 eetlepels cacao
  • 1 ei
  • 3 eetlepels melk
  • 3 eetlepels zonnebloemolie (ik verving deze voor koolzaadolie)
  • 2 theelepels vanillesuiker
  • Eventueel gehakte chocolade (puur is het lekkerst) en/of een handje noten
  • Voor de liefhebber: als de brownie uit de magnetron komt is het heel lekker een beetje honing erop te doen.

Bereiding:

Mix de droge ingrediënten (behalve de chocolade en noten) goed door elkaar, dit kan gewoon met een eetlepel. Voeg de melk en de olie toe en roer dit goed door elkaar. Doe het ei erbij en mix het nog eens. Voeg als laatste de gehakte chocolade en/of nootjes erdoor en meng het nog één keer heel goed. Je kunt ervoor kiezen dit al in de mok te doen, maar het kan ook in een aparte kom (ik doe het liever niet in de mok zelf, omdat er dan nog ingrediënten op de bodem blijven die zich niet goed mixen met de rest).

Doe de mok met het mengsel in de magnetron. Je moet een beetje proberen wat je zelf lekker vindt. Bij drie minuten kan het zijn dat de brownie een beetje droog wordt, wil je dit niet: zet hem er dan ongeveer twee minuten in.

Als de mok uit de magnetron komt is de brownie nog niet lekker om te eten, laat hem dus even afkoelen. Wat je wel alvast kunt doen is de honing op de brownie, zo trekt de smaak van de honing in de brownie.

Love!

9 gedachten over “Brownie in a Mug

Geef een reactie

