10 Disneyfilms die je gezien moet hebben…

Ok, die quote (‘You are never too old for a Disney movie’) is gewoon waar. Daar is geen discussie over mogelijk. Ik vind zelfs dat sommige films niet geschikt voor kinderen zijn, maar ja, dat is mijn mening. Vroeger als we bij mijn opa en oma waren keken we standaard Disneyfilms (lees: ‘the Aristocats’ en ‘Lady and the Tramp’). Mijn oma stond er meestal gierend van het lachen bij en die was toen al een eind in de vijftig, ga dus maar na. Het is de laatste tijd vaste prik dat als ik met een vriendin ben (hi Tamar :)) dat we een Disneyfilm kijken. Maar genoeg over mijn hele Disneygeschiedenis; hier zijn nu de tien films die je gezien moet hebben van Disney.

The-Lion-King-the-lion-king-541187_1024_768

‘The Lion King’ staat met stip op nummer één. Ik verwacht dat iedereen die minstens één keer gezien heeft, want het is misschien wel Disneys bekendste werk. Deze film is sowieso één van de allermooiste. Afgelopen zomer, in Londen, ging ik naar de musical. Dat was al helemaal magisch. Geen discussie mogelijk. Deze film verdient een ereplaats.

Waarschijnlijk ook al door velen bekeken. Maar ‘Frozen’ is ook zeker de moeite waard! Het verhaal is typisch Disney maar er zit toch een nieuwe twist aan deze film. Ook weer met de mooiste liedjes erin.

Tarzan-Disney

Misschien iets minder bekend dan ‘the Lion King’ en ‘Frozen’ maar zeker het kijken waard. Een groot pluspunt is dat Phil Collins de liedjes zingt.

???????????????

‘Brave’ is een van de nieuwste Disneyfilms. Dit verhaal is weer heel anders voor een Disneyfilm. Bij ‘Frozen’ zie je nog dat hele romantische, dat is bij deze film eigenlijk weg. Het is dus wel iets heel anders dan dat je van Disney gewend bent, maar het is een hele mooie film.

aladdin_11

Een gouwe ouwe. Dit is dan wel weer typisch een Disneywerk. Romantisch en magisch, dat zijn denk ik de twee woorden die deze film het beste beschrijven. Ik zag hem ongeveer een maand geleden voor het eerst. Dit is natuurlijk weer een hele bekende film, maar zeker de moeite waard.

85a1bb75fbcd618a70cf89b93038a9e6e75fbabe

Deze film is wat minder bekend. Ik keek deze film dus als kind al en nog steeds zie ik hem regelmatig. Deze film verveelt niet! De scenes met de beruchte butler maken dat je iedere keer weer dubbel ligt van het lachen.

Mary+Poppins

Een speelfilm dit keer. Nou ja, niet helemaal. Dit is weer even wat anders. Met Julie Andrews in de hoofdrol moet een film wel geweldig zijn natuurlijk!

Lady And The Tramp

Ook deze film kijk ik al van jongs af aan. Wederom een geweldig leuke film!

Cinderella-2015-Movie-Poster-HD-Wallpapers

De nieuwe ‘Cinderella’ oftewel onze geliefde Assepoester is terug. Wat een mooie film is dit weer! Ik keek hem een paar maanden geleden met vriendinnen. We zijn het erover eens dat deze film zeker het kijken waard is. Misschien hij nog wel leuker dan de oorspronkelijke film.

1440_Wall_e

Dan de laatste in het rijtje. Dit is totaal, maar dan ook echt totaal, iets anders. Een hele confronterende film vanwege het onderwerp milieuvervuiling.

Dit was het dan alweer. Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zo zijn tien Disneyfilms voor mij op volgorde te zetten. Er zijn nog heel veel meer films die ik hierin had kunnen zetten. Ik heb geprobeerde de klassieke prinsessenfilms als Sneeuwwitje en Doornroosje weg te laten. Die films waardeer ik ook, maar dat is zo afgezaagd. De dagen worden weer kouder en je zal vast niet zoveel zin hebben om naar buiten te gaan. Dus er is genoeg reden om een film, liefst van Disney, aan te zetten.

Hartjes!

2 gedachten over “10 Disneyfilms die je gezien moet hebben…

  1. aaaah Disney! 😍 super leuk artikel meis (zoals altijd 😋❤️) we moeten samen nog een keer Brave kijken! 😊 en The Lion King… ja daar ben ik het zeker met je over eens, die hoort op nummer 1! 👏🏼💯💖
    kusjess

    Like

Geef een reactie

